ציורי אור

"אור כחול כהה
זה עוטף אותך ברחמים
צף אתה הוזה
מרחף בעולמות גבוהים"

(שורות הפתיחה של השיר "עטוף ברחמים", מילים: אהוד בנאי, לחן: רמי קליינשטיין)

Georgia O'Keeffe, Blue I, 1917, Watercolors, Private collection Georgia O'Keeffe, Blue I, 1917, Watercolors, Private collection

כשאני חושב על הצבע הכחול, אני לא יכול שלא לשמוע את ריטה שרה "אור כחול" והשיר הזה תמיד מזכיר לי ציור של ג'ורג'יה או'קיף שאני מרבה להשתמש בו בהרצאות שלי. בניגוד לג'ורג'יה או'קיף, כחול יכול להיות גם הרבה יותר מתון, כמו למשל בתמונה המוכרת בשם "הילד הכחול" של תומס גיינסבורו.

Thomas Gainsborough, The Blue Boy, c. 1770, o/c, 178x112cm, The Huntington Art Collections, San Marino, California Thomas Gainsborough, The Blue Boy, c. 1770, o/c, 178x112cm, The Huntington Art Collections, San Marino, California

הצבע הכחול גרם לי לקושי רב, מצאתי את עצמי נקלע כל הזמן לקלישאות ומטבעות שחוקים וזאת בניגוד לצבע הלבן, שם לא נתקלתי בתופעה כזאת.

יש הרבה מושגים "כחולים" בהם אנחנו מרבים להשתמש, כגון "דם כחול". המושג הזה מגדיר בני אצולה, אבל נוגע באחת התופעות המעניינות בטבע: אנחנו יודעים שהדם אדום, אך הוורידים…

View original post 516 מילים נוספות